דוד עזריאלי

דוד עזריאלי (1922 - 2014) הקים את קרן עזריאלי ותרם לה את מירב הונו. בחייו ובמותו ציווה על קרן עזריאלי לסייע לזולת ולאפשר לכל אדם לממש את הפוטנציאל הטמון בו.

דוד עזריאלי נולד בפולין בשנת 1922, שרד את השואה, עלה לישראל, לחם במלחמת העצמאות, ועבר לקנדה בשנת 1954. קריירה שהחלה בבנייה צנועה של ארבעה דופלקסים במונטריאול בסוף שנות החמישים, הפכה למפעל חיים של עיצוב, פיתוח נדל"ן וניהול נכסים, כאשר טביעת האצבע הייחודית שלו ניכרת במגדלי משרדים, בתי מלון ומרכזי קניות בקנדה, ארצות הברית וישראל.
ההצלחה המקצועית של דוד עזריאלי בקנדה ובישראל שיקפה את אהבתו העמוקה ומסירותו לשתי המדינות. "יש לי שתי מולדות", אמר פעם, "שני מקומות שאני אוהב ושבהם בורכתי לעשות את מה שאני הכי אוהב. ההזדמנות שלי לבטא את עצמי באופן מקצועי ניתנה לי ראשית בקנדה.  הצלחה זו גם אפשרה לי ברבות השנים להגשים את החלום של תרומה למולדת השנייה שלי, ישראל. שני החלומות תמיד היו שזורים."
יזם, איש עסקים ופילנתרופ מחויב ובעל חזון, הן באופן אישי והן באמצעות הקרן, דוד עזריאלי תמך בנדיבות רבה ביוזמות בתחומי חינוך, אדריכלות ועיצוב, הנצחת זכרון השואה, אנשים עם מוגבלויות התפתחותיות, מחקר מדעי ורפואי ואומנויות. תפיסתו לגבי חשיבות החינוך באה לידי ביטוי גם במסעו האישי. בשנותיו הראשונות בקנדה הוא קיבל  תואר ראשון מאוניברסיטת מונטריאול, ובשנת 1997 בגיל 75, הוא קיבל תואר שני באדריכלות ובהצטיינות, מאוניברסיטת קרלטון.
בין הפרסים ותארי הכבוד שדוד קיבל כאות הוקרה על תרומתו והישגיו הרבים כלולים אותות ההוקרה האזרחיים הגבוהים ביותר של ממשלת קנדה ומחוז קוויבק, נאמן כבוד של העיר ירושלים, ותארי דוקטור כבוד מאוניברסיטת קונקורדיה, ישיבה יוניברסיטי, אוניברסיטת קרלטון, אוניברסיטת תל אביב והטכניון - המכון הטכנולוגי לישראל ומכון ויצמן למדע.
דוד עזריאלי נפטר ביולי 2014, מוקף בבני משפחתו. בן 92 היה במותו.